Coaching & Training

Wandelcoaching

Doelgericht
Bij wandelcoaching en -counseling ga je doelgericht te werk: waar wil je naar toe? Wat heb je daar al voor in huis? Wat heb je nog nodig? Welke stappen ga je zetten om je doel te bereiken? Hoe ga je het best om met tegenslag en hindernissen?

Effectief
Je hoofd leeg maken, reflecteren, nieuwe inzichten krijgen: het gaat sneller als je ruimte ervaart. Dat gebeurt letterlijk als je een uurtje naar buiten gaat. Het wandelen en de groene omgeving werken stimulerend. Er komen vaak inzichten en mogelijke oplossingen op je pad, die in een kantoor veel lastiger te vinden zijn. Daarbij maakt het niet uit of je er nu de vaart in hebt, of op een rustig tempo wandelt.

Oplossingsgericht
Het beginpunt van coaching is vaak een probleem. Iets waar je tegenaan loopt, waar je last van hebt. We verleggen de focus al snel naar de mogelijkheden die je hebt om tot een oplossing te komen. Dat kan een ander perspectief of inzicht zijn, andere overtuigingen of extra vaardigheden. Moeten er eerst nog dingen opgeruimd of verwerkt worden, dan besteden we hier ook aandacht aan. Hierbij kunnen oefeningen uit bv NLP, mindfulness, PSYCH-K of PMA gebruikt worden. Soms ligt een oplossing ook in verandering van omgeving. De natuur kan hierbij een mooie bron van inspiratie zijn.

Lemons
“If life gives you lemons, make lemonjuice.” Dit is een bekende uitspraak uit NLP, een methode die de basis is voor de coachtrajecten. Het vertelt je zelf verantwoording te nemen over je leven. We noemen dat persoonlijk leiderschap. Een coachtraject geeft je handvatten om dit persoonlijk leiderschap te versterken.

Voorbeelden te over
Tijdens een wandeling in de natuur kom je altijd wel iets tegen dat je kunt gebruiken in verband met je coachvraag. In de natuur verloopt groei namelijk ook vaak grillig. Planten verdringen elkaar, stukken boom worden meegesleurd in een rivier, er zitten kuilen in het pad, het regent of sneeuwt, een bloem verdort, een jonge vogel is uit het nest gevallen, een egel is overreden en ga zo maar door. Ons leven, met problemen en oplossingen komen we in beelden tegen. Heel vaak zeggen die beelden meer dan woorden. Bij wandelcoaching wordt niet altijd met deze beelden gewerkt. Het buiten lopen en het gesprek zijn soms ook voldoende.

Training Mindfulness

MBSR/MBCT

Mindfulness Based Stress Reduction/Cognitive Therapy
8 sessies van 2 uur
Uitgebreide Psychologische principes
Uitgebreide formele oefeningen
Diepgaande feedback
30 minuten thuiswerk per dag
Gebaseerd op werk van Jon Kabat Zinn
Doorontwikkeld door Segal, Williams en Teasdale
Bewezen effectieve methode bij stress

WorkPlace MT

WorkPlace Mindfulness Training
6 sessies van 75 minuten
Psychologische principes
Formele oefeningen
Feedback
15 minuten thuiswerk per dag
Gebaseerd op MBSR/MBCT
Doorontwikkeld door Adams en Grazier
Bewezen effectieve methode bij stress

8

sessies

6

sessies